fbpx

קניית דירה בבודפשט – המדריך המלא למשקיע המתחיל

בודפשט עיר הבירה של הונגריה מהווה חלק מהאיחוד האירופאי, זוהי עיר גדולה ותוססת הנחשבת בימים אלו לאחת מפניניות הנדל"ן של יבשת אירופה. בודפשט מהווה את המרכז התרבותי, המסחרי והאקדמאי של הונגריה, היא מושכת מיליוני תיירים בשנה מכל רחבי העולם ומאות אלפי הסטודנטים הלומדים באחת מארבעה עשר האוניברסיטאות הנמצאות בעיר. התיירים הרבים והסטודנטים הם האחראים לביקוש היציב של שוק השכירות בעיר והם מהווים את התשובה לשאלה למה כדאי לקנות דירה בבודפשט. קניית דירה בבודפשט מעניקה תשואות גבוהות בהווה עם אופציה לעלייה עתידית של ערך הנכס.

רוצים לקנות דירה בבודפשט – אתם שואלים, המומחים עונים

כדי להצליח בקניית דירה בבודפשט חשוב להכיר היטב את העיר, לדעת איזו דירה לקנות ומהם האזורים הטובים שיניבו את התשואה הגבוהה ביותר. סוזנה גרונר היא המייסדת והמנכ"לית של חברת "לה דיפרנס" המתמחה בהשקעות נדל"ן בבודפשט. לכל מדינה יש חוקים משלה, אומרת סוזנה, ולפני שמשקיעים כסף חשוב ללמוד ולהכיר היטב את השוק. אני, אומרת סוזנה, ילידת הונגריה, אני מכירה היטב את השכונות השונות בעיר, את המיקומים האטרקטיביים שבהם כדאי  להשקיע ואיך להשכיר את דירות לטווח רחוק, לטווח קצר, לסטודנטים, לתיירים ולקהל ההונגרי. את הניסיון והידע שלי אני מעמידה לרשות לקוחותיי הישראלים. אני אדע להציע  ללקוחותיי דירות יפות ואטרקטיביות המתאימות לכל תקציב.

  • מהן השכונות האטרקטיביות ביותר לקניית דירה בבודפשט?

האזורים המבוקשים בעלי התשואה הגבוהה ביותר נמצאים במרכז העיר, באזור הרובע היהודי, באזור האופרה, באזור הפרלמנט והבזיליקה. אלו אזורים תיירותיים שבהם אפשר להשכיר את הדירות הן לטווח ארוך והן לטווח קצר. בתקציב נמוך יותר אפשר לקנות דירות קצת רחוק יותר ממרכז העיר ולהשכיר אותן לאוכלוסייה המקומית.

  • האם ישראלים יכולים לקנות דירות בבודפשט?

כן. גם אזרחים זרים רשאים לקנות דירה בעיר. אם אין להם דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופאי הם צריכים לבקש אישור מהרשויות ההונגריות, זהו תהליך בירוקראטי פשוט הנענה בדרך כלל בתשובה חיובית.

  • איך פועלת שיטת המיסוי בהונגריה?

על קניית דירה בהונגריה יש לשלם מס רכישה בשיעור של ארבעה אחוז מגובה העסקה.

על ההכנסות שתניב לכם הדירה שרכשתם בהונגריה יש לשלם מס בגובה של כעשרים וחמישה אחוז סה”כ בשתי המדינות. חשוב לדעת כי בין ישראל והונגריה נחתמה אמנה למניעת כפל מס המוטל על המשקיעים. הודות לאמנה זו לא תידרשו לשלם מס כפול על התשואה, גם בהונגריה וגם בישראל.

ברכישת נכס נדל"ן על ידי משקיע פרטי שאינו חברה אין צורך בתשלום מיסים נוספים כמו מס רכוש, מס בניין או מס על הקרקע.

  • מהם אחוזי התשואה הריאלית שמניבות הדירות?

התשואה הריאלית נעה בין שבעה עד תשעה אחוז בהתאם לאיכות הנכס, מיקום הנכס, אופי השכירות וגודל ההשקעה.

  • מתי כדאי לממש את הנכס?

לאחר שקניתם נכס בהונגריה כדאי להמתין מספר שנים עד למימוש הנכס מאחר ושיעורי המס על רווחי ההון פוחתים ככל שבעל הנכס מחזיק בנכס יותר שנים. כבר בשנה השלישית מתחיל בעל הנכס ליהנות מזיכוי מס בגובה של עשרה אחוז, בשנה הרביעית הוא ייהנה מזיכוי מס בגובה של ארבעים אחוז ולאחר חמש שנים הוא ייהנה מפטור מלא.

  • כמה זמן נמשך התהליך של קניית הדירה?

תהליך רכישת הדירה נמשך כחודש – חודשיים עד הגעת אישור הקנייה מהרשויות.

תהליך נוסף של שיפוץ הדירה תלוי במצב הנכס ויכול לקחת בין חודש לחודשיים.

  • איך אוכל להתמודד עם ההליכים הבירוקראטיים מול הרשויות בהונגריה?

אנו בחברת "לה דיפרנס" נייצג אתכם מול הרשויות ההונגריות, נעמיד לרשותכם צוות מקצועי כולל עורך דין ונדאג לקבל את כל האישורים המתאימים.