fbpx

בודפשט עיר הבירה של הונגריה היא המרכז התרבותי והכלכלי של המדינה. זוהי אחת מהערים היפות ביותר באירופה, העיר השישית בגודלה בערי מדינות האיחוד האירופאי, עיר המונה למעלה ממיליון ושבע מאות אלף תושבים.

בודפשט מורכבת משלוש עשרה עיירות קטנות שהתאחדו לעיר אחת. שתי העיירות המרכזיות הן בודה ופשט, עיירות קרובות זו לזו שנהר הדנובה מפריד ביניהן.

בודה נמצאת ממערב לנהר הדנובה, זהו אזור הררי ירוק המשמש לשכונות מגורים יוקרתיות ולמונומנטים לאומיים, פשט הנמצאת ממזרח לנהר הדנובה היא אזור מישורי שבו מתרחשת עיקר הפעילות הפיננסית והמסחרית של העיר.

שטח העיר הוא 525 קמ"ר, אזרחי ישראל אינם צריכים ויזה והם יכולים להיכנס עם דרכון ישראלי, ובעיר אפשר להשתמש בכל הסוגים של כרטיסי האשראי כמו אמריקן אקספרס, ויזה, דיינרס , מסטרקרד ועוד.

אם אם אתם מתכוונים להשקיע בנדל"ן בבודפשט – בואו ללמוד קצת על העיר.

 

שלושה דברים שחשוב לדעת על ההיסטוריה של העיר

  1. במלחמת העולם השנייה נכבשה בודפשט על ידי הגרמנים. העיר שוחררה מהכיבוש הגרמני בשלושה עשר בפברואר 1945 לאחר מצור ממושך.

 

  1. בשנת 1948 השתלטו הקומוניסטים על העיר ובשנת 1956 התחולל בעיר מרד נגד השלטון הקומוניסטי אשר דוכא על ידי ברית המועצות. במשך שנות השלטון הקומוניסטי כלכלת העיר דוכאה והעיר לא שגשגה מבחינה כלכלית.

 

  1. בשנת 2004 לאחר נפילת השלטון הקומוניסטי צורפה העיר למדינות האיחוד האירופאי. ומאז, עקב המדיניות של הממשלה והריבית הנמוכה התחולל בעיר, ובמדינה, מהפך כלכלי, העיר חווה צמיחה כלכלית והיא הפכה ליעד מבוקש על ידי אזרחים זרים, מאירופה, ארצות הברית וגם מישראל הרואים בה אפשרויות כלכליות רבות.

 

שלושה דברים שחשוב לדעת על יהודי בודפשט

 

  1. במשך שנים ארוכות הייתה בודפשט מרכז יהודי פורח ומשגשג. היהודים השתלבו בחיי הכלכלה, בחיי התרבות, השתלבו בעולם האקדמיה, בעולם המשפטי והרפואי. הקהילה המקומית בבודפשט הייתה סמל לאימוץ התרבות הלאומית של הונגריה ולמוקד היסודות הפרוגרסיביים בעיר.

 

  1. במלחמת העולם השנייה בעת כיבוש העיר על ידי הנאצים רוכזו יהודי העיר בגטאות. רבים מהם מתו מרעב ומחלות שהתפשטו בתוך הגטו ורובם הובלו למחנות ההשמדה ונרצחו בהם.

 

 

  1. כיום חיה בבודפשט קהילה יהודית גדולה המונה כשמונים אלף חברים. בית הכנסת הגדול ברחוב קזניצקי הומה פעילות יהודית, מתקיימים בו מניינים בימי חול, בשבתות ובמועדים, הקהילה מפעילה בית תבשיל, מסעדה כשרה ומקווה טהרה. בעיר יש רשת בתי אבות לקשישים יהודיים ופעילות יהודית נרחבת בקמפוסים של האוניברסיטה המקומית, קמפוס שבו לומדים כאלף וחמש מאות סטודנטים ישראלים.

 

שלושה דברים שכדאי לדעת על התחבורה בעיר

 

  1. נמל התעופה "פרנץ ליסט" נמצא במרחק של כעשרים וארבע קילומטר מדרום לעיר. הוא נחשב כנמל התעופה העיקרי של המדינה.

 

  1. בודפשט היא צומת רכבות חשוב, מסילות הרכבת מחברות את העיר עם ערים גדולות באירופה. בעיר יש שלוש תחנות רכבת, התחנה המזרחית, קלטי, התחנה המערבית, ניוגטי, והתחנה הדרומית, דלי. מתחנות אלו אפשר להגיע לווינה, לפראג, לפאריז, לרומא, לוונציה, לאיסטנבול, לקראקוב ועוד.

 

  1. הרכבת התחתית בבודפשט היא אחת הרכבות הוותיקות ביותר באירופה, היא פועלת בשלושה קווים המגיעים אל כל חלקי העיר ונפגשים בנקודה אחת, בכיכר "פראנץ דאק" שבפשט. נוסף על הרכבת התחתית פועלים בעיר גם קווי אוטובוס רבים, חשמליות, טרוליבוסים ועוד.

 

חמישה דברים שכדאי לדעת על הכלכלה בבודפשט

  1. בודפשט הנמצאת במרחק של נסיעה קצרה מווינה ומערים אירופאיות נוספות חווה צמיחה כלכלית מרשימה בשנים האחרונות. הצמיחה הכלכלית שחווה העיר הביאה לזינוק במחירי הנדל"ן בעיר. שוק הנדל"ן שהיה רדום לחלוטין בין השנים 2008 – 2010 וסבל מירידה חדה של מחירי הנדל"ן חווה כעת עלייה דרמטית במחירי הנדל"ן. מומחי הנדל"ן בעיר טוענים כי הצמיחה הכלכלית המהירה שחווה הונגריה בצירוף הריבית הבנקאית הנמוכה מניעים את התושבים המקומיים ותושבים זרים לרכוש נדל"ן בעיר וכך נוצר הזינוק במחירי הדירות בעיר.

 

  1. ענף התיירות בבודפשט חווה גם הוא עלייה משמעותית. בשנים האחרונות חלה עלייה של עשרים עד שלושים אחוזים במספר התיירים המגיעים אל העיר. בעיר נבנו חדרי מלון רבים לאירוח התיירים ולצד בתי המלון פועל בעיר שוק הדירות להשכרה לתקופה קצרה.

 

  1. אלפי סטודנטים מגיעים אל העיר ללמוד באוניברסיטאות שלה והם מהווים גורם המאיץ את צמיחת הכלכלה בעיר. הסטודנטים המגיעים לעיר ללמוד לימודי רפואה, וטרינריה, פסיכולוגיה, אמנות ועוד חיים בעיר, מתגוררים בדירות שכורות, יוצאים לבלות, רוכשים בעיר אוכל וביגוד, אוכלים במסעדות ומבלים במועדונים הרבים הנפתחים בעיר.

 

  1. בודפשט אינה נופלת מפראג או ורשה, אך מחירי הנדל"ן בה עדיין נמוכים בהשוואה לערים אלו ומושכים תושבים זרים המעוניינים להרוויח מהצמיחה הכלכלית של העיר.

 

  1. מיקומה של בודפשט במרכז אירופה מעניקה לה תנאים נוחים לצמיחה והתפתחות כלכלית. העיר מציעה הזדמנויות עסקיות רבות וישראלים ותושבי חוץ רבים מגיעים לעיר ומפעילים בה עסקים בתחומים רבים כמו בתחום התקשורת האלחוטית, בתחום הקוסמטיקה והתכשיטים, בתחום הביו טכנולוגיה ועוד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *