fbpx

הונגריה נוסדה בשנת 896 לספירה והיא נחשבת לאחת מהמדינות העתיקות ביותר ביבשת אירופה. בהונגריה גרים כעשרה מיליון תושבים, תשעים וחמישה אחוז מתוכם הם הונגרים, שני אחוז צוענים, שני אחוזים נוספים הם גרמנים ואחוז אחד הם סלובקים.

שפת האם במדינה היא הונגרית, שטח המדינה הוא 93,030 קמ"ר, עיר הבירה היא בודפשט, המטבע הוא הפורינט והמשטר רפובליקני.

אז למה כדאי להשקיע בדירות דווקא בבודפשט בירת הונגריה? המשיכו לקרוא…

 

חמישה דברים שחשוב לדעת על הגיאוגרפיה של הונגריה

  1. הונגריה נמצאת במרכז של יבשת אירופה וגובלת עם שבע מדינות, אוקראינה, סלובקיה, סרביה, רומניה, סלובקיה, קרואטיה ואוסטריה. להונגריה אין מוצא לים, אך בחלקה המערבי של המדינה שוכן אגם בולטון הנחשב לאגם הגדול ביותר במדינות מרכז אירופה והוא מהווה את אחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר במדינה.

 

  1. שטחה הכולל של המדינה הוא 93.030 קמ"ר, ואורך הגבול הוא 2009 קילומטרים.

 

  1. הנוף ההונגרי מורכב ממישורים, גבעות והרים נמוכים הנמצאים בעיקר קרוב לגבול עם סלובקיה. נהר הדנובה העובר בהונגריה חוצה את המדינה לשניים ונוסף עליו קיימים עוד שני נהרות, נהר הטיסה במזרח ונהר הדראווה במערב.

 

  1. בודפשט עיר הבירה של הונגריה היא עיר קוסמופוליטית בסטנדרטים מערביים ואחת מהערים הגדולות באיחוד האירופאי. העיר נחשבת לאחת הערים היפות ביותר באירופה ויש המכנים אותה "פאריז של אירופה". העיר מתפתחת בצעדי ענק, אך בניגוד לטענת רבים, הונגריה היא לא רק בודפשט. במדינה יש ערים גדולות נוספות כמו דברצן, סגד, וישיגראד ועוד וכפרים רבים המתפרנסים מחקלאות.

 

  1. הונגריה נחלקת לשלושה אזורים עם אקלים שונה, בדרום המדינה האקלים הוא ים תיכוני, במזרח האקלים יבשתי ובמערב אטלנטי. חודש יולי הוא החודש החם ביותר במדינה וחודש ינואר הוא החודש הקר ביותר.

 

שבעה דברים שחשוב לדעת על ההיסטוריה של הונגריה

  1. הונגריה נוסדה בשנת 896 לספירה והיא אחת המדינות העתיקות ביותר באירופה.

 

  1. בשנת 100 לספירה הייתה הממלכה ההונגרית אחת המדינות הגדולות ביותר באירופה.

 

  1. מאמצע המאה התשע עשרה הונגריה הייתה חלק מהאימפריה האוסטרו הונגרית, אך האימפריה קרסה אחרי מלחמת העולם הראשונה.

 

  1. עד מלחמת העולם השנייה חיה בהונגריה אחת מהקהילות היהודיות הגדולות שהושמדה ברובה בשואה הנאצית. כיום יש בהונגריה קהילה יהודית בת מאה אלף יהודים שרובה חיה בעיר הבירה בודפשט. בבודפשט נמצא בית הכנסת היהודי הגדול ביותר באירופה.

 

  1. הונגריה הייתה המדינה הראשונה שהתנגדה לשלטון הסובייטי בימי המלחמה הקרה.

 

  1. בשנת 1989 הייתה הונגריה המדינה הקומוניסטית הראשונה שפתחה את הגבולות למערב אירופה.

 

  1. בשנת 2004 הצטרפה הונגריה למדינות האיחוד האירופאי.

 

שמונה דברים שחשוב לדעת על הכלכלה בהונגריה

  1. כלכלת הונגריה נשענת בעיקר על התעשייה המעסיקה כשלושים וארבעה אחוז מכוח העבודה במשק. החקלאות תורמת כעשירית מהתוצר הלאומי ומפרנסת כשבעה אחוז מהתושבים.

 

  1. המשבר הכלכלי שפקד את אירופה בתחילת המאה העשרים ואחת לא פסח גם על הונגריה, הפורינט נחלש והבנק ההונגרי נאלץ להעלות את הריבית, אך בשנת 2008 קיבלה הונגריה חבילת סיוע ממדינות האיחוד האירופאי ומאז היא חווה התפתחות כלכלית מואצת.

 

  1. ענפי התעשייה העיקריים הם: טקסטיל, כימיקלים, כלי רכב, כרייה, חומרי בנייה ומטרולוגיה.

 

  1. כיאה לשוק מתפתח, הונגריה מהווה שוק אטרקטיבי בעל פוטנציאל הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך לחברות זרות רבות מכל העולם וגם מישראל. חברות ישראליות רבות העוסקות בתחומים מגוונים כמו ענף הקוסמטיקה, ענף הביו – טכנולוגיה, ענף התקשורת האלחוטית וענף הנדל"ן פועלות בהצלחה מרובה במדינה, הודות לעידוד ולתמריצים רבים שמעניקה הממשלה לחברות זרות הפועלות במדינה.

 

  1. בין השנים 2010 – 2012 ענף הנדל"ן בהונגריה היה בקיפאון, אך מאז מחירי הדירות במדינה זינקו בשנים האחרונות בעשרים עד שלושים אחוז והונגריה נחשבת לאחד השווקים המעניינים והתוססים ביותר בתחום הנדל"ן העולמי. הסיבה המרכזית לעלייה הדרמטית במחירי הדירות היא מתן תמריצים כלכליים לאוכלוסייה המקומית בקניית דירה לצד רכישות רבות המתבצעות על ידי תושבי חוץ כמו הפחתת המע"מ על קניית דירות חדשות לחמישה אחוז ומתן הלוואות מסובסדות לזוגות צעירים.

 

  1. התשואה הממוצעת שמניבים נכסי הנדל"ן בהונגריה נעה בין חמישה עד שמונה אחוז לשנה, תלוי במיקום הנכס ובמצבו.

 

 

  1. ממשלת הונגריה רואה בענף התיירות חשיבות רבה ומשקיעה כספים גדולים בפיתוח הענף ובפיתוח התשתיות במדינה. במדינה נסללו כבישים חדשים, מערכת של תחבורה ציבורית מתקדמת ומשוכללת, נבנו מאות חדרים חדשים בבתי המלון, מאות דירות מוצעות להשכרה לתיירים, והתוצאות לא מאכזבות, אל הונגריה מגיעים כשלושה וחצי מיליון תיירים בשנה התורמים רבות לכלכלת המדינה.

 

  1. הונגריה מושכת אליה סטודנטים רבים מכל רחבי אירופה הודות לשני גורמים, הלימודים האקדמאים בהונגריה הם לימודים ברמה גבוהה המוערכים בכל העולם והוצאות המחיה של הסטודנטים, כמו הוצאות על שכר דירה ואוכל, זולות יחסית למדינות אחרות. גורמים אלו הפכו את הונגריה למדינה אידיאלית עבור סטודנטים וביניהם גם סטודנטים רבים מישראל.

 

 

לסיכום, מאז שהונגריה חברה למדינות האיחוד האירופאי היא חווה מהפכה. ממדינה קומוניסטית היא הפכה למדינה מערבית מודרנית, הכלכלה שלה נמצאת בצמיחה עקבית, והיא מושכת תושבים ממדינות רבות הרואים בה את אחת המדינות האטרקטיביות ביותר מבחינה כלכלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *